Het is voor veel bedrijven momenteel een logische vraag: als we weer weg mogen met onze medewerkers, wat is dan een goede bestemming? Wat is verstandig, wat is haalbaar en ook: wat valt te verkopen naar de buitenwereld toe? Je moet het immers zowel in- als extern kunnen verantwoorden, de tijd van er zomaar op uit trekken is voorbij. Hoe je dat doet? Heel eenvoudig: door het uitje zinvol te maken.
Natuurlijk mag je als bedrijf best laten zien dat het goed met je gaat. En natuurlijk wil je je medewerkers belonen, zeker in deze tijd. Maar er is alles voor te zeggen om het bedrijfsuitje een bepaald doel te laten hebben. Iedereen heeft maandenlang vooral thuis gezeten. Mensen willen weer geïnspireerd worden en weer een ‘wij-gevoel’ ervaren. Dat betekent dat je opnieuw de bedrijfscultuur neer moet zetten. En daarvoor kan het bedrijfsuitje een geweldige springplank zijn.
Eyeopener
Want wat inspireert bijvoorbeeld meer dan op bedrijfsbezoek te gaan bij een ander bedrijf? Bij voorkeur uit een totaal andere branche, zodat het bezoek als eyeopener kan werken: kijken hoe je zaken ook (en liefst heel anders) kunt benaderen. Op die manier kun je een inhoudelijke discussie op gang brengen waardoor het uitje een interessante en waardevolle lading krijgt. Jouw medewerkers merken zo dat weggaan met z’n allen niet alleen leuk is maar ook een doel kan hebben: kijken hoe we samen beter kunnen worden.