Terugblikken op de maand mei

We blikken in deze blog, samen met jullie, terug op de maand: mei. Waarin we uiteenlopende bedrijfsuitjes en events hebben georganiseerd in het binnen- en buitenland. Uitjes met impact, uitjes met verbinding. En met ervaringen om nooit meer te vergeten! Nieuwsgierig?

1. Event – Eigen bedrijfsfestival op een eiland

Het idee van een van onze klanten was om een Zomerevent te organiseren met allerlei leuke activiteiten. Jildou was er druk mee, maar het werd een groot succes. “Het ging om zo’n 350 mensen, die aan de hand van drie thema’s in groepen verdeeld werden. Het doel was vooral samen genieten en plezier maken, al zat er ook een diepere laag onder: verbinding maken met jezelf en met je collega’s. Er waren workshops zoals ademwerk, yoga en een ijsbad, maar ook breintraining, reuze jenga en ontspannen suppen. Als locatie hadden we gekozen voor het Starteiland bij Sneek. Je kunt daar alleen over het water komen en dat gaf het idee van een eigen eiland. Het programma begon ’s middags met koffie en lekkere hapjes, en er hing al meteen een lekker festivalsfeertje. Het ijsbad was een hit, je zag mensen echt hun angst overwinnen. We sloten af met een borrel en een heerlijk diner, en daarna ging iedereen met de pont naar de wal en met de bus naar huis. Het was echt een supergeslaagd event, waarbij persoonlijke groei en verbinding werd gecombineerd met heel veel plezier en gezelligheid.”

2. Bedrijfsreis – De Highlands in

De businessclub van korfbalvereniging LDODK maakt twee keer per jaar een mooie reis om de verbinding met elkaar te zoeken. Als het kan, gaan er ook spelers mee, want het gaat ze echt om het clubgevoel. En zo vlogen wij op een vroege ochtend met een man of dertig naar Edinburgh. “We zijn meteen na aankomst gewoon een stuk gaan rijden in eigen auto’s om het echte Schotland-gevoel te krijgen. Links rijden is al bijzonder, en al helemaal als je dat doet door een prachtig landschap. Daarna trokken we met Land Rovers de Highlands in. We logeerden in een stijlvol landhuis, inclusief een whiskyproeverij met schitterende verhalen en een puur lokaal diner. De volgende ochtend zijn we gaan raften en we hebben later zelfs nog aan canyoning gedaan. Superleuk natuurlijk! Voor de mensen die dat te heftig vonden, hadden we een hike geregeld in een National Park. Eenmaal thuis voelde het alsof we dagenlang weg waren geweest. Het was echt een rollercoaster aan ervaringen en activiteiten. En er zijn tijdens de reis weer heel wat nieuwe contacten gelegd en zakelijke afspraken gemaakt. Dus zo’n uitje is goed voor de club maar zeker ook goed voor de ondernemers!” Klik hier voor het uitgebreide reisverhaal.

3. Bedrijfsreis – Terug naar Terschelling

Hoe leuk is het om iets origineels te doen als een medewerker met pensioen gaat? Al helemaal als diegene van Terschelling komt en bij een Belgisch bedrijf werkt. Een leuke klus voor Mara! “Het idee was dat ze deze collega met z’n allen symbolisch terugbrachten naar Terschelling. En zo kwamen ze met een man of vijftig met een touringcar vanuit België naar Harlingen. Een deel van hen ging met snelle ribboten naar het eiland en de anderen met de snelboot. Na de lunch maakten we met een huifkar een prachtige tocht over het eiland. De volgende dag deden we een gps-tour, lunchten we bij het Meertje van Hee en waren er ’s middags allemaal activiteiten op het strand bij West aan Zee. En ’s avonds de bus weer in, voor een burgerbuffet en een feestavond bij Heartbreak Hotel. Iedereen was in stijl verkleed en echt iedereen stond op de dansvloer. Het was superleuk! En ook bijzonder: het was voor veel gasten uit België de eerste keer dat ze op een Waddeneiland waren. Die mensen keken echt hun ogen uit!”

4. Bedrijfsreis – Zweden

Het is een mooi uitgangspunt voor een bedrijfsuitje: iets gaan doen met je medewerkers wat ze uit zichzelf niet snel zouden doen. En zo ging een nuchter familiebedrijf uit Rotterdam met maar liefst 300 man naar Zweden. Ze wilden ook graag werken aan de persoonlijke ontwikkeling van hun mensen en hun teams, dus haalden wij Sander Aarts erbij van de Unbreakable Academy. “Er waren overigens wel wat uitdagingen, want in het Zweedse Sälen is alles, inclusief hotels en vliegveld, alleen in de winter open. Gelukkig wilde iedereen meewerken en is het gelukt: het vliegveld ging speciaal voor ons open en het hotel ook. We deden de eerste dag met de mensen van Unbreakable allerlei trainingen, midden in de natuur. De volgende dag kon iedereen kiezen uit typisch Zweedse activiteiten zoals hiken, trailrunnen, kanoën, vissen, vuur maken, wandelen met huskies… ’s Avonds hadden we een zittend diner, het liep allemaal perfect. Net als de feestavond met Rave van Fortuin, echt iedereen stond op de dansvloer. De directie kwam na afloop naar ons toe en zei: ‘Dit was echt ongelooflijk! Dit hebben we nog nooit meegemaakt. En onze mensen gaan dit nooit meer vergeten.’ Dus ja, het was alle moeite meer dan waard!” Meer lezen, klik hier.

5. Bedrijfsreis – Vergaderen en lekker fietsen

Als bestuur van een stichting kun je vergaderen in een hotel. Maar dat kun je natuurlijk ook doen op Terschelling! Mara regelde dat met alle plezier. “Het ging om vijf man in totaal. Ze hadden geen begeleiding nodig, vonden ze, maar we hebben wel alles voor ze geregeld. Natuurlijk heb ik ze opgewacht toen ze aankwamen in Harlingen om het programma met ze door te nemen. Het leuke was dat één persoon van het bestuur het allemaal had geregeld bij ons; voor de anderen was het een complete verrassing. Ze verbleven in WestEnd, een mooie en luxe groepsaccommodatie bij Hee. Bij aankomst maakten ze een wildplukwandeling met een wildpluk-kenner, die ook voor ze kookte met alles wat ze hadden gevonden onderweg. De volgende ochtend gingen ze vergaderen, per slot kwamen ze daarvoor, maar ’s middags zijn ze heerlijk gaan paardrijden, hebben ze lekker gegeten op West en de volgende dag hebben ze een mooie fietstocht gemaakt. Daarna zijn vier bestuursleden op de boot gestapt en is één persoon nog gebleven. Hij vond het zo leuk op het eiland dat hij geregeld had dat hij in WestEnd kon blijven en zelfs familie over kon laten komen. Dus ja, ook dat was een supergeslaagd uitje.”

6. Bedrijfsuitje – Vergaderen en fun op een zeilboot

Bedrijfsuitjes heb je in alle soorten en maten. En we vinden ze allemaal even belangrijk! Zo organiseerde Hanna een vergadertrip op een zeilboot. “Het bedrijf wilde eerst met vijftien man vergaderen en daarna lekker ontspannen met de rest van de medewerkers. We hebben voor hen een zeilklipper afgehuurd die ergens voor anker ging, zodat ze ’s ochtends midden op het water rustig konden vergaderen. Na de lunch werden de anderen erbij gehaald en zijn ze heerlijk gaan zeilen op het IJsselmeer met een afsluitende barbecue op een klein onbewoond eilandje. Het was perfect zeilweer met volop wind en zon en ze hebben enorm genoten. ‘Tot een volgende keer’, zeiden ze na afloop, en dat is natuurlijk precies wat je wilt horen.”

Heb je interesse in een van onze bedrijfsuitjes, incentives of events?

Of heb je een idee maar het staat er (nog) niet tussen. Vul dan ons contactformulier in of stuur ons een appje. Wij denken graag met je mee.