Bedrijfsuitje als investering

Rendement

Veel bedrijven zien een bedrijfsuitje uitsluitend als kostenpost. Natuurlijk, zo’n uitje is hartstikke leuk, mensen hebben een boel lol, het levert mooie verhalen op en het is goed voor het ‘wij-gevoel’. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Al helemaal als je met je bedrijf naar het buitenland gaat.

Het goede nieuws is dat je dat ook anders kunt zien. Een uitje of evenement kan ook een investering zijn in je bedrijf, een investering die rendement oplevert. Er is één voorwaarde: het evenement moet wel meerwaarde hebben. En daarbij kunnen wij, als Sailing Dutchman, jou helpen. Sterker nog: daar hebben wij onze specialiteit van gemaakt.

Veel variatie

Zo was ik afgelopen week met een groep in Oostenrijk op wintersportreis. Voor het bedrijf een aardige investering, zeker. “Ik ga er niet alleen voor zorgen dat jullie met elkaar verbonden worden door mooie herinneringen”, zei ik, “maar ook dat iedereen zich comfortabel voelt en aan zijn trekken komt.” Want het was een groep die puur representatief was voor de Nederlandse samenleving, met veel variatie in leeftijd én in achtergrond. Logischerwijs waren er dus heel wat mensen bij voor wie wintersport een onbekend fenomeen was.

 

Dames hebben plezier aan boord

Plezier in bewegen

Daarom zorgden wij naast het skiën en snowboarden voor allerlei andere leuke activiteiten, zoals op sneeuwscooters rijden, sneeuwschoenwandelen en sleetje rijden. Het gevolg was dat iedereen ontzettend veel plezier had. Op die manier liet het bedrijf liet zien goed op zijn mensen te letten: ook als je niet wilt of kunt skiën heb je bij ons een ontzettend leuke tijd. Niet alleen verstandig uit marketing- en strategisch oogpunt, maar ook op met het oog op vitaliteit. Want je creëert zo een cultuur waarbij je leuke dingen doet met elkaar en samen plezier hebt in bewegen. En dat is toch iets anders dan in je eentje naar een sportschool gaan.

Het bedrijf gaat dat concept nu verder uitrollen naar de toekomst toe. Want één ding is zeker: als je dat uitgangspunt (‘Samen plezier beleven door te bewegen’) in je dna kunt krijgen, dan gaat het rendement van je werknemers – en dus van jouw bedrijf – met sprongen omhoog.

Meerwaarde

Een goed evenementenbureau biedt meerwaarde en zorgt ervoor dat een investering zichzelf dubbel en dwars terugverdient. Het is ons doel dat een bedrijfsuitje meer oplevert dan alleen een leuke ervaring. Wij helpen je om een maximaal rendement voor de medewerkers in het bedrijf te genereren, ook in de toekomst en ook naar buiten toe. Denk daarbij ook aan het WKR-verhaal. Voor ons als Sailing Dutchman spreekt het vanzelf dat we dat altijd meenemen in het verhaal. Wij helpen je graag om maximaal gebruik te maken van de ruimte die je hebt om een goed evenement neer te zetten.

Wildwater rafting Banff

Volgend jaar weer

Natuurlijk kun je uitjes en evenementen ook laten regelen door iemand binnen je bedrijf. Daar is niks mis mee en levert ongetwijfeld een prima uitje op. Maar realiseer je wel dat er dan een aantal zaken blijven liggen omdat er niet over wordt nagedacht. Je geeft best veel geld uit, terwijl het er maar een klein beetje rendement oplevert. Daar doe je jezelf te kort mee. En dat is jammer.

De leiding van het bedrijf waarmee ik in Oostenrijk was, begreep dat helemaal. “Wat een geweldige ervaring en wat een geslaagd evenement. Volgend jaar gaan we weer, en dan met nog meer mensen. Want dit levert ons echt wat op!”

 

Ilmar Wessels, entrepreneur Sailing Dutchman Events

Heb je interesse in een van onze bedrijfsuitjes, incentives of events?

Of heb je een idee maar het staat er (nog) niet tussen. Vul dan ons contactformulier in of stuur ons een appje. Wij denken graag met je mee.

Contactgegevens