Het is tijd voor actie, de zaak moet weer opgefrist worden.

We horen het de laatste tijd regelmatig van onze klanten: er moet wat gebeuren. We zijn klaar met het negativisme, de angst, de passiviteit. Het is tijd voor actie, de zaak moet weer opgefrist worden. We willen onze mensen weer blij maken, gemotiveerd en enthousiast. Kortom: we willen er weer op uit trekken met z’n allen. Maar hoe doen we dat?

Veel mensen denken dat er niets meer mogelijk is op het gebied van bedrijfsuitjes. Want hoe doe je dat coronaproof? Bovendien mogen (en willen) we niet meer naar het buitenland, en al helemaal niet meer vliegen. Wat kan er nog wel? Hoe voldoen we aan de richtlijnen? En, ook heel belangrijk, hoe kunnen we het verantwoorden? Binnen het bedrijf, uiteraard, maar ook naar de buitenwereld toe, en niet te vergeten ten opzichte van je eigen familie en gezin.

Zinvol

Ons antwoord is: dat kan prima! Maar dan moet het uitje wel zinvol zijn. Het moet wat toevoegen. Voor jezelf, voor het bedrijf, én voor de omgeving. Daar moet je dus goed over nadenken. Gelukkig zijn wij als Sailing Dutchman al langer bezig met de vraag hoe je een bedrijfsuitje toegevoegde waarde geeft. En dan niet alleen in het hier en nu, maar ook in de toekomst.

wadlopen-van-lauwersoog-naar-schiermonnikoog

Duurzaamheid

We hebben daarbij twee speerpunten: duurzaamheid en vitaliteit. Met duurzaamheid bedoelen we (veel) meer dan simpelweg het minimaliseren of beperken van de CO2-print. Voor ons betekent het ook: zoveel mogelijk lokaal eten en gebruik maken van lokale aanbieders. Je hoeft echt niet alles door grote concerns te laten leveren. De vraag moet zijn: hoe kan ik de lokale economie supporten? Juist nu, in het corona tijdperk, is dat extra relevant.

Vitaliteit

Ook vitaliteit is door de hele corona problematiek belangrijker dan ooit. Samen werken aan de vitaliteit is een groot thema en een geweldig doel. Niet alleen met het oog op de huidige situatie, maar ook gericht op de toekomst. Je verhoogt daarmee immers je weerstand, je weerbaarheid, je levensgeluk en dus ook het arbeidsrendement. En dat is, ook op de lange termijn, pure winst voor jezelf en het bedrijf.

Waddeneilanden

Je zult merken dat er nog van alles mogelijk is als je duurzaamheid en vitaliteit als uitgangspunt neemt voor je bedrijfsuitje. Als Sailing Dutchman leggen we daarbij de nadruk op binnenlandse reizen, bijvoorbeeld naar de Waddeneilanden. Je hebt daar echt het gevoel dat je er even helemaal tussenuit bent, en dat je je hoofd heerlijk schoon kunt waaien. Er zijn meer dan genoeg lokale faciliteiten, zoals lokaal eten en drinken, en een grote keuze aan activiteiten. Ook het vervoer kan duurzaam: kom op een zeilschip naar de eilanden of met de gloednieuwe LNG-boten. En neem je de trein, dan kun je vrijwel op de haven uitstappen.

WKR-vrij

De eilanden zijn in alle jaargetijden een geweldige bestemming, maar zeker in de herfst en de winter is het een uitstekend alternatief voor een buitenlandse reis. En als je het dan ook nog eens kunt verbinden met een inhoudelijk thema waarbij je aan  je bedrijf te werken, dan is het uitje bovendien volkomen WKR-vrij.

Dus waar wacht je nog op? Neem gerust contact met ons op, dan vertellen we je met plezier wat er allemaal mogelijk is.

Tot snel!

Ilmar Wessels, founder @Sailing Dutchman

Heb je interesse in een van onze bedrijfsuitjes, incentives of events?

Of heb je een idee maar het staat er (nog) niet tussen. Vul dan ons contactformulier in of stuur ons een appje. Wij denken graag met je mee.

Contactgegevens