Een bedrijfsuitje met een doel

Het is voor veel bedrijven momenteel een logische vraag: als we weer weg mogen met onze medewerkers, wat is dan een goede bestemming? Wat is verstandig, wat is haalbaar en ook: wat valt te verkopen naar de buitenwereld toe? Je moet het immers zowel in- als extern kunnen verantwoorden, de tijd van er zomaar op uit trekken is voorbij. Hoe je dat doet? Heel eenvoudig: door het uitje zinvol te maken.

Natuurlijk mag je als bedrijf best laten zien dat het goed met je gaat. En natuurlijk wil je je medewerkers belonen, zeker in deze tijd. Maar er is alles voor te zeggen om het bedrijfsuitje een bepaald doel te laten hebben. Iedereen heeft maandenlang vooral thuis gezeten. Mensen willen weer geïnspireerd worden en weer een ‘wij-gevoel’ ervaren. Dat betekent dat je opnieuw de bedrijfscultuur neer moet zetten. En daarvoor kan het bedrijfsuitje een geweldige springplank zijn.

Eyeopener

Want wat inspireert bijvoorbeeld meer dan op bedrijfsbezoek te gaan bij een ander bedrijf? Bij voorkeur uit een totaal andere branche, zodat het bezoek als eyeopener kan werken: kijken hoe je zaken ook (en liefst heel anders) kunt benaderen. Op die manier kun je een inhoudelijke discussie op gang brengen waardoor het uitje een interessante en waardevolle lading krijgt. Jouw medewerkers merken zo dat weggaan met z’n allen niet alleen leuk is maar ook een doel kan hebben: kijken hoe we samen beter kunnen worden.

 

 

 

 

 

Inspirerend

Met zo’n insteek kun je prima iets verder reizen dan Nederland. Denk bijvoorbeeld aan Scandinavië, waar ze enorm op ons voorlopen op het gebied van duurzame energie. Ga eens kijken bij een bedrijf dat op duurzame manier energie opwekt, of bijvoorbeeld duurzame accu’s maakt. Deze landen lopen ook voorop op het gebied van duurzaam HR-beleid: hoe ga je beter met je mensen om, hoe bescherm je ze, hoe hou je ze heel en kun je ze aan je binden? Het kan heel inspirerend werken voor een bedrijf – en de medewerkers – om je daar eens in te verdiepen.

Online-wereld

Een andere mogelijkheid is om naar Ierland te gaan en in het hoofdkantoor van Google te horen hoe je de online-wereld (voor veel mensen heel abstract terwijl we er toch de hele dag mee te maken hebben) beter kunt integreren en implementeren. Bedrijven zijn van harte welkom om er te komen kijken.

Aangezien Google zich zo transparant mogelijk wil opstellen, maken ze graag tijd om te vertellen wat ze aan het doen zijn.

 

 

Kayaking vlakbij Lysefjord

Meer rendement

Ik weet zeker dat je als bedrijf, als je een beetje nadenkt, zoveel meer rendement uit je klassieke bedrijfsuitje kan halen. Ga je ‘gewoon’ maar wat doen, op een willekeurige plek, dan is het gewoon geld wegdragen. Dat is zonde, vind ik, en een gemiste kans. Ik zou daarom iedereen willen aanraden om voordat je boekt eerst eens goed te bedenken wat het doel is van het uitje, en te kijken wat de mogelijkheden zijn. En wij van Sailing Dutchman kunnen en willen graag met je meedenken, wij hebben daar immers veel ervaring mee.

Waddeneilanden 

Natuurlijk adviseren we je ook graag als je liever wat dichter bij huis blijft. Kies je voor veilig, safe en duurzaam, dan zijn de Wadden bijvoorbeeld een geweldige bestemming. Neem Terschelling: je kunt met de trein naar Harlingen, er varen gloednieuwe duurzame LNG-boten naar het eiland en eenmaal op het eiland kun je je eigen oesters en mossels van het Wad rapen en klaarmaken. Hoe bijzonder is dat? En koppel je er ook nog een inhoudelijke component aan, wordt het helemaal een leuk én zinvol uitje. Meer weten? Vraag ons gerust, daar zijn we voor!

Wadlopen met ondergaande zon

Heb je interesse in een van onze bedrijfsuitjes, incentives of events?

Of heb je een idee maar het staat er (nog) niet tussen. Vul dan ons contactformulier in of stuur ons een appje. Wij denken graag met je mee.

Contactgegevens