Onze klanten gaan immers niet voor standaard, maar voor authenticiteit. Ze willen back to basics, stoer en echt, en kiezen dus niet voor een groot hotel of resort, want dat kennen ze wel. Die zijn immers, hoe luxe ook, overal hetzelfde.
Niet op Tripadvisor of Booking.com
En ja, dan moet je erop uit. Want de locaties en accommodaties die wij zoeken, vind je niet op internet. Die staan niet op Tripadvisor of bij Booking.com. Die vind je door er te zijn en ter plekke op onderzoek uit te gaan.
Dus stapten Fokke en ik in het vliegtuig naar Glasgow en jawel, bij het eerste de beste hotel waar we op goed geluk binnenstapten was al raak. Het was een prachtig en sfeervol hotel, 250 jaar oud, oude balken aan het plafond, een loch (een Schots meer) voor de deur. Schitterend! Toen we aan de eigenaresse vroegen of ze iemand wist die kon vertellen hoe het hier vroeger aan toe ging, begonnen haar ogen meteen te glimmen. “Mijn vader, als die eenmaal begint is hij niet te stoppen!” En toen we informeerden of ook wat Schotse producten bij konden, werd ze nog enthousiaster. “Natuurlijk, dat regelen we met veel plezier”, zei ze. “Geweldig dat ik die vraag krijg, dat gebeurt niet vaak.”